Apa dia Collagen Bebas Kimia & Bebas Dadah?


Salam sayang buat semua.

Umum mengatakan bahawa Kolagen adalah satu sumber penting dalam kesihatan dan keanjalan kulit.  Tapi tahukan kita sebenarnya terlalu banyak fungsi kolagen semulajadi dalam sistem tubuh badan kita? Antaranya, kulit dan sel sendi.  Ada baca ini tak? http://vitaminibumenyusu.blogspot.com/2011/10/siapa-kata-tak-perlu-suplemen.html   Jika dilihat pada rajah struktur sel tubuh itu, ruang antara sel-sel itulah letaknya kolagen semulajadi tubuh kita. Jadi kolagen ini memang penting untuk perlindungan sel-sel tubuh secara keseluruhannya. 

Malah kegunaan kolagen dalam badan kita merangkumi peratusan ini: 



Ini pula lakaran mudah melihat serangan radikal bebas ke atas sel tubuh kita:



Sudah tentu kolagen semulajadi paling sesuai dengan tubuh kita yang semulajadi. Ini tidak harus dipandang remeh. Tubuh kita asli semulajadi dan sudah tentu pengisiannya turut yang semulajadi. Takkan pula kita nak sumbatkan sel-sel kita dengan kolagen sintetik dari makmal? Ibarat sayuran juga tuan/puan. Yang organik itu lebih bernilai khasiatnya berbanding yang disembur racun perosak bukan?

Dengan erti kata mudah (owh… saya tak suka merumitkan perkara yang boleh dipermudahkan) kolagen ini penting untuk tubuh kita terutamanya kulit kerana 40% kolagen adalah didalam kulit. Jaga kualiti sel tubuh, sel tubuh terhindar dari serangan radikal bebas. Kulit sihat beerti cantik, sendi sihat beerti tak adalah sakit-sakit sendi.  Mungkin pada usia kita yang muda, kita akan berkata.. alah muda lagi, aku tak perlu ini semua.. Pada usia kita yang matang pula… iskh… dah terlewat nak makan benda-benda ini semua.

Perhatian!!! Tiada istilah lewat! Begitu juga dengan Collagen Powder Shaklee, tidak terlewat. Mungkin ada yang beranggapan, alah.. produk lain dah lama dah keluar kolagen ni.. Ni apahal lambat sangat keluar kolagen Shaklee ni? Ha3.. Itu pandangan kasar je tuan/puan.  Cuba lihat lebih jauh malah lebih halus lagi.  Ya! Memang terlewat dari segi masa tapi tidak terlewat dari segi kualiti. Kenapa lewat berbanding jenama lain? Kerana:

  1. Kajian terperinci
  2. Kajian klinikal
  3. Kajian keberkesanan
  4. Kajian sumber bahan semulajadi terbaik
  5. Kajian kesan sampingan

Tahukah anda kolagen terbaik adalah dari sisik ikan? 
Maka kerana ujian-ujian di atas, maka pengeluaran Serbuk Kolagen Shaklee ini diberi perhatian penuh..  Better late than sorry kan? Produk anda? Sudahkan anda semak kandungan dan kajian yang dibuat?

Untuk pengetahuan anda, Collagen Powder Shaklee dibuat daripada 
Sisik Ikan Merah bagi menyokong elastik dan keanjalan kulit.  Boleh dibancuh begitu sahaja atau tambahkan perisa kegemaran anda.


Jangan tunggu lagi! Hubungi kami di: 016-2972050/016-2973907 suteracitra@gmail.com Pesona Asli Shaklee Online (fb page) Citra Sutera (fb) Annajaah (Twitter)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add