31 KHASIAT ALFALFA & FUNGSI ALFALFA YANG JARANG DIDEDAHKAN TERMASUK ZON V WANITA


Alfalfa memang terkenal dikalangan pengamal kesihatan, mahupun tidak.  Dan kebanyakannya, mengenali alfalfa atas dasar ingin cantik.  Tetapi, tahukah anda, apakah fungsi dan khasiat alfalfa yang sebenarnya?  Khasiat alfalfa dan fungsi alfalfa adalah jauh lebih banyak daripada yang selalu diperkatakan. 

Pesona Asli mendedahkan 31 khasiat dan fungsi alfalfa (malah, kami percaya banyak lagi khasiat alfalfa yang mungkin belum dicatatkan).  Antara khasiat dan fungsi yang biasanya dikongsi:

  1. Gastrik – anti toksin asli dan anti gas
  2.  Alahan/Alergi – membuang racun daripada badan
  3.  Asma – membuang racun daripada badan.
  4. Gout – mengurangkan sakit-sakit sendi.
  5. Mengatasi sakit sendi –
  6. Buah pinggang – memproses toksin dan racun keluar.
  7. Serangan jantung (arteri koronari tersumbat)
  8. Strok
  9. Tekanan darah tinggi
  10.  Aneurysm (arteri menggelembung seperti belon.  Ini boleh berlaku kerana tekanan darah tinggi yang menyebabkan  dinding arteri darah jadi lemah seterusnya boleh mengakibatkan organ-organ pecah  dan pendarahan (hemorrhage)
  11. Congestive Heart Failure (jantung gagal pam darah keluar, darah terkumpul dalam urat dan tisu bengkak [edema])
  12. Angina (otot-otot jantung tidak terima bekalan darah yang cukup, dada dan bahu kiri boleh sakit. Alfalfa mengurangkan penyerapan semula [reabsorption] kolesterol dalam sistem penghadaman serta kajian telah menunjukkan kolesterol tidak baik [LDL] mampu dikurangkan tanpa mengurangkan paras kolesterol baik [HDL])
  13. Mengurangkan paras kolesterol
  14. Mengelakkan pembinaan plak dalam darah (reverse plaque built up) dalam arteri.
  15. Pengurangan bera tbadan – sebab ia fiber dan lebih 40 zat nutrien serta merangsangkan penyerapan nutrien.
  16. Membersihkan usus – menyahtoksin bahan pewarna, pengawet dan perasa yang kebanyakan kita gunakan dalam masakan.
  17. Gangguan prostat
  18. Pundi kencing
  19. Anti ulser
  20. Anti arthiritis - membantu penghadaman lemak kerana kaya dengan klorofil
  21. Anti diabetes
  22. Mencuci saluran darah – mengurangkan pembentukan plak ateroklerosis.
  23. Melegakan Fluid retention – bengkak air.
  24. Megurangkan kolesterol  - mengandungi Saponins iaitu serat bagi menyerap keluar Kolesterol
  25. Bisa-bisa/sejuk2 kaki
  26. Keputihan (wanita)
  27. Jerawat
  28. Keserian wajah
  29.  Milk booster
  30. Menguatkan otot vagina
  31.  Memejalkan payu dara


Jika anda ingin tahu pengalaman saya sendiri?  Dari No. 26 – No. 32, memang saya rasai perbezaan jika saya mengambil alfalfa semulajadi dengan konsisten.  Jika dahulu, saya kerap rasa bisa-bisa di betis dan sejuk-sejuk, sekarang tidak lagi.  Keputihan begitu jua, tiada keputihan dah.  Jerawat, saya ambil alfalfa dan zinc, selang 2 hari, jerawat terus mengecut, keserian wajah – saya tidak bersolek, Bedak asas pun tak dipakai kecuali jika ada majlis.. itupun tipis sahaja, tetapi tak pernah lagi ada yang menegur, saya kelihatan pucat dan tidak bermaya.  

Ada juga yang menegur, “kulit akak cantik”, “tgk kulit dia tu ha.. kemain halus lagi… mana taknya, rajin jaga badan”, “uishh… tu aku cubit tu.. geram tengok kulit halus ko’, “akak pakai produk ape ye? Kulit akak cantik”,”saya nak kulit macam akak jugak”, “erm… awak umur berapa? Apa? Iyer? Iskh.. garis bawah mata pun tak ada”.. Syukur, itulah antara komen-komen yang saya terima.  Tapi biasalah, pandangan mata manusia ni berbeza.  

Untuk milk booster pula, memang itulah yang saya amal juga vitamin-vitamin lain.  Untuk no. 31 – 32.. owh… malu, tapi begitulah.. jika tidak, tak akan cik abang, memuji!!!  Takkan jua rakan-rakan bertanya, akak memang makan itu & ini, dan nampak hasilnya ke? Hi3… Dan pengalaman ini semua, bukan hanya saya rasai.  Malah2 rakan-rakan dan pelanggan-pelanggan turut merasainya.  Untuk kes-kes penyakit lain, sebagai makluman, alfalfa memang membantu mengatasinya.  Tetapi ini tidak dipreskripsikan oleh doktor.  Segala maklumat di atas berdasarkan pengalaman-pengalaman mereka yang menghidapi dan perkongsian dari konsultan-konsultan kesihatan Shaklee.  Jadi, tak salahkan mencuba, apatah lagi, ia bukan DADAH.  

Untuk maklumat lanjut berkenaan alfalfa -> cari di sini.

Dan... Pastikan anda ambil kesempatan bulan ini... Beli 6 alfalfa percuma 1. . Tak nak beli 6 pun tak apa.. Kita pakat ramai-ramai ok?


Hubungi kami segera! Perkhidmatan kami sentiasa 24 jam sehari, 7 hari seminggu! 0162972050 / suteracitra@gmail.com / fb page: Pesona Asli Shaklee Online atau isi borang ini: http://vitaminibumenyusu.blogspot.com/p/tempahan.html

3 comments:

basyirah said...

best baca testimoni awak.saya br cuba alfalfa, harap dpt tgk kesan yang positif.
jemput ke blog saya

Atul Razali said...

mmg betul apa yg akak ckp.. walaupun dh lama berhenti menyusu badan, tapi bila makan alfalfa seperti breast kita 'mantap' je, xkendur mcm selalu.. jerawat pn cepat kecut.. mmg bestlah alfalfa.. byk fungsinya.

Atul Razali said...

mmg best alfalfa ni. byk khasiatnye.. mcm saya dh lama berhenti menyusukan anak, tp bila dh try makan alfalfa brest jd mantap balik mcm remaja balik.. jerawat pun cepat kecut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add