Tips Rahsia Kulit Awet Muda Secara Asas Semulajadi


Nak Kulit awet muda secara asas semulajadi?

Mudah sahaja!!!

9 Tips:

  • Untuk ton kulit yang lebih elok dan sekata, pastikan kulit bebas bernafas dan cukup oksigen.  Antaranya belajar cara bernafas dengan betul dan tenang.  Untuk kesan lebih maksima, makan makanan tinggi antioksida macam brokoli, bayam, plum, beri hitam dll yang tinggi ORAC (Oxygen radical absorbency capacity)
  • Pastikan diet disertai dengan buah dan sayuran yang pek-vitamin untuk kulit.  Maksudnya buah yang mmg ada vitamin yg bagus utk kulit macam Vitamin A, C & E. Kurang vitamin A boleh dilihat dengan kulit yang ‘flaking’. Vitamin C pulak anti radang juga baik untuk penyembuhan sel, regenerasi kulit.  Lebih elok jika diambil bersama Vitamin E yang boleh menaikkan keserian kulit. Ada kajian menunjukkan pengambilan vitamin C & E yang serentak memberikan perlindungan 2 kali daripada sinar UV dan mengurangkan ‘sunburn’.
  • Hidrasikan dari dalam. Tahukan? Kulit kering lebih menampakkan kedutan?  Jadi minumlah air secukupnya. Senang aje. Setiap 25 kg berat badan, mesti minum 1 liter air.  Air juga dapat membantu mengeluarkan toksin serta mengurangkan sakit kepala! (Bila dah sakit kepala, otot2 muka mesti berkerut-kerut kan?)
  • Bersenam 30 minit 3 x seminggu.  Kulit mereka yang bersenam ternyata lebih elok dan bermaya kerana kulit mampu mengeluarkan toksin apabila bersenam!!!
  • Lembapkan kulit ketika lembap?  Keliru? Owh.. mudah sahaja tu… pakailah losen atau minyak pelembap ketika kulit masih lagi lembap. Hi3.. masa lepas mandi ke, lepas ambil wudu’ ke, lepas ke bilik air ke?  Ini kerana ianya bertindak sebagai lapisan mengunci kelembapan dan melindungi daripada persekitaran yang kering. Nah, senangkan!
  •  Lemak yang diperlukan.  Kajian juga menunjukkan kulit yang pramatang dan berusia adalah kesan dari kekurangan lemak.  Jadikan ikan sardine, mackerel, biji rami, minyak zaitun, avocado dan kekacang sebagai agen mencantikkan kulit.  Malah, pilihlah minyak atau losyen dari rangkaian zaitun, avocado dan kekacang.
  • Berhenti merokok. Tahu tak? Merokok adalah punca kedua terhadap kulit yang tua dan kusam selepas matahari?  Proses penuaan kulit oleh si perokok adalah dua kali ganda daripada yang tidak merokok.  Merokok mengurangkan lairan oksigen dan nutrien dalam darah serta menghasilkan enzim pemusnah kolagen semulajadi serta menyebabkan kedutan ketara pada bibir dan mata.
  • Tidur. Tidur yang cukup adalah vitamin bagi kecantikan kulit sebab semasa tidur ini lah kulit kita tumbuh semula dan memulihkan sel-sel.  Hormon pertumbuhan dirembeskan semasa kita tidur, jadi tidurlah secukupnya!
  • Produk kecantikan kulit. Pilihlah yang tidak merbahaya, tanpa mekuri atau plumbum.  Paling elok yang semulajadi serta tanpa paraben, pewarna atau pewangi.  Serta ikut keperluan kulit dan usia.


Mudahkan tips asas kecantikan dan keremajaan kulit ini?  Kongsilah!!!

Opss sebelum lupa, di PASO ini kan, baik vitamin bentuk tablet, serbuk mahupun cecair serta produk kecantikan kulit dari bahan 100% semulajadi semuanya ada!!!  Pilih aje!!! Harga, jangan terkejut!!! Amat berbaloi!!!  (ehem2.. tau tak yang produk Shaklee ini menjadi pilihan sebilangan besar artis Malaysia apatah lagi luar negara?)



vitamin cantik, awet muda, awet muda semulajadi
Rangkaian kecantikan dari dalam

kecantikan semulajadi, produk kulit, produk hijau, produk selamat, paraben free
Rangkaian kecantikan dari luar

Hubungi kami segera! Perkhidmatan kami sentiasa 24 jam sehari, 7 hari seminggu! 0162972050 / suteracitra@gmail.com / fb page: Pesona Asli Shaklee Online atau isi borang ini: http://vitaminibumenyusu.blogspot.com/p/tempahan.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add