Kenapa vitamin anda harus Shaklee, bukan sintetik/farmasi? Pilihan saya Shaklee kerana semulajadi sesuai dengan jisim tubuh badan.

Anda pengguna Shaklee? Atau belum lagi menggunakan Shaklee?

Kenapa perlu vitamin yang anda pilih itu adalah dari rangkaian Shaklee? Dan kenapa saya pilih Shaklee?

  1. Pengasasnya - Dr. Forrest C. Shaklee punyai ijazah sarjana dalam bidang nutrisi serta bio-chemistry (tidak termasuk yang lain-lain) --> tak penting pun bagi saya.
  2. Dia mengamalkan kiropraktik (rawatan membetulkan tulang belakang) sehingga beliau berusia 65 tahun. Dia juga turut mengasaskan Shaklee Corporation untuk memastikan beliau dapat berkongsi produk yang lebih baik dan selamat. --> ini tidak penting bagi saya.
  3. Produk Shaklee dikenalpasti oleh Kerajaan Canada sebagai makanan (bukan ubat atau lain-lain).  Sedangkan lain-lain syarikat dianggap sebagai syarikat berorientasikan produk berasaskan dadah. --> ini pula memang penting bagi saya.
  4. Produk Shaklee diuji oleh syarikat luar termasuk  Yale  University dan Harvard University (yang tidak memihak kpd mana-mana pihak) membuktikan bahawa kajian saintifik menunjukkan bahawa produk Shaklee memang diserap dan dimanfaatkan oleh badan manusia.  Ratusan ujian diterbitkan oleh kajian pakar makanan serta jurnal medik seperti: The American of Clinical Nutrition, The Journal of Nutrition, The Journal of The American Dietetic Association, The Journal of Applied Physiology dan The American Journal Of Cardiology. --> ini, tentulah penting. Sudah pasti saya nak benda yang saya makan memberi manfaat pada tubuh saya secara sihat dan semulajadi.
  5. Sesetengah syarikat memetik kajian klinikal syarikat lain sedangkan produk sebenar mereka tidak pernah di uji kerana tidak disyaratkan oleh undang-undang.  Malah syarikat lain turut membayar sejumlah wang bagi mendapatkan jurnal pengiklanan produk mereka. --> ini tak penting bagi saya, yang penting pilihan saya tu yang selamat dan tulen.
  6. Semua produk Shaklee adalah seimbang dan merupakan suplemen paling semulajadi. Produk Shaklee berasaskan makanan serta mengandungi nutrisi perlu, enzim dan phytochemicals selamat. --> ini tentulah penting!!!
  7. Shaklee mempunyai makmal penyelidikan dan pembangunan sendiri di Hayward Canada dan makmal kedua dibina dengan kerjasama University Stanford di Palo Alto serta kilang pembuatan di Norman, Oklahoma.  Ketahuilah kebanyakan syarikat vitamin, hanya membeli vitamin dari syarikat lain dan meletakkan label mereka sendiri. --> ini juga penting bagi saya sebab jaminan kualiti asli 100% oleh pengilangnya sendiri.
  8. Shaklee membelanjakan sekitar $12 juta setiap tahun untuk penyelidikan dan ujian produk.  Shaklee turut merekrut 150 orang saintis, lembaga penasihat yang dianggotai oleh doktor, professor dan saintis dari industri dan universiti terkemuka dunia. --> ini tidaklah penting sangat bagi saya, tapi membuktikan bahawan Shaklee serius memberikan produk selamat yang terbaik untuk pengguna-penggunanya.
  9. Sebanyak 176 ujian berasingan dijalankan ke atas satu-satu produk untuk tujuan ketulenan, keselamatan dan potensi bahan ramuan.  Semua produk Shaklee didokumenkan. Produk Shaklee juga menjalani 262 ujian jaminan kualiti berasingan sepanjang penghasilannya. --> ini memang penting menunjukkan Shaklee mengambil berat akan kualiti produk-produknya yang terbukti memberi manfaat.
  10. Produk Shaklee dijamin 100% asli. --> Penting!!!

Jadi, itulah antara sebab-sebab yang memautkan hati saya pada produk Shaklee ini.  Walaupun, sebab utamanya adalah perbezaan ketara yang saya rasai semasa mengambil vitamin sintetik/farmasi berbanding dengan pengambilan suplemen Shaklee ini.  Alasan-alasan di atas adalah pengukuh paut sebab kenapa saya yakin dengan Shaklee!!!

Jadi, sekiranya anda adalah pemakan vitamin sintetik/farmasi dan yang seumpamanya atau tidak amalkan vitamin sekalipun, bertukarlah kepada Shaklee dan ambillah vitamin yang sesuai dengan fungsi semulajadi tubuh kita untuk kesihatan dan kesejahteraan semua.  Pelaburan hari ini untuk kesejahteraan masa hadapan.


Hubungi kami segera! Perkhidmatan kami sentiasa 24 jam sehari, 7 hari seminggu! 0162972050 / suteracitra@gmail.com / fb page: Pesona Asli Shaklee Online atau isi borang ini: http://vitaminibumenyusu.blogspot.com/p/tempahan.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add