SAKIT KRONIK? NAK SEHAT TANPA DADAH? HALAL? JAMINAN HERBA TULEN?


Assalamu 'alaikum,

Hahaha.. asyik cerita tentang Shaklee je... hah kali ini saya nak bercerita tentang Tok Demang.  Selain ID untuk  Shaklee, kami (suami isteri) juga ID untuk Perubatan Tradisi Tok Demang.  Konsepnya sama - SEMULAJADI, perbezaannya satu sahaja Shaklee - Moden, Tok Demang - Tradisional, keberkesanannya?  Ha3.  Dua-dua saya suka.  Dua-dua saya rekemen.  Kenapa?  Sebab berkesanlah!!!  Saya dah gunakan produk Tok Demang sejak 9 tahun lalu, manakala produk Shaklee semenjak 2 tahun lebih yang lalu.  Untuk mengekalkan kesehatan, kami gunakan Shaklee, untuk barang-barang keperluan rumah, juga kami berjinak-jinak dengan Shaklee.  Tapi untuk ubat sakit, kami gunakan Tok Demang.  Tak kiralah sakit apa pun, dan yang paling best boleh minta tuan tabib (doctor lah tu, tabib ni bahasa arab, atau lebih tepat disebut tobib) diagnoskan.  Cara diagnos, ada banyak tapi takde lah perlu sampai MRI atau citiscan… ha3…. Betul ni, tak percaya?  Jumpa sendirilah baru tau… Kalau-kalaulah doktor pakar jantung sendiripun tak berani dibedah oleh pasukan pakar bedahnya, malah doktor pakar otak tak berani bedah anaknya, langsung berjumpa dapatkan rawatan tabib ini, apa kata survey?  Hik3…  Apa kata doktor-doktor tu?  “macammana encik tahu sakit saya/anak saya (secara terperinci okay…)?”  Apa jawab tabib, “inilah perubatan tradisional, perubatan Ibnu Sina, inilah Rahmat dari Tuhan, Tuhan yang bantu, jadi saya boleh tahu.”

Bagaimana saya kenal produk Tok Demang, ha3... sebab dulu saya sendiri pernah sakit teruk, sakit yang tidak boleh dihuraikan, pergi klinik @ hospital - jawabnya, "u tak ade apa2, kurang vitamin shj", "u cuma penat sahaja,", "awak okay, semua okay, biasalah tu," maka dapatlah saya vitamin, tambah darah dll.  Sehingga satu peringkat, saya sesak nafas, bukan asma, bukan hipertensi, bukan jantung dan lain-lain, sehinggalah doktor singh tu pun berkata, awak carilah ubat tradisional, saya rasa u better try huh,"  What?  Is this true?  Doktor singh pun suruh pergi tradisional…

Ha, begitu sekali - akhirnya, mencarilah saya beberapa tempat termasuk yang diam-diam mak saya dah usahakan rupanya.. Jumlah kesemua 7 tempat, satu pun tak berhasil.  Akhirnya saya disarankan ke Perubatan Tok Demang ni.  Sebelum bersetuju, macam-macam saya tanya, ada kain kuning tak?  Koleksi keris ke? Asap-asap ke?  Jawapan yang diberikan, “Tak ada.  Kau belum pergi ni pun dia dah tahu,” Berat hati mula-mula nak pergi, boleh percaya ke ni?  Akhirnya saya pergi.  Pada rawatan pertama dah rasa perbezaannya, saya senang dengan khidmat yang diberikan. Seterusnya saya disarankan untuk beri tempoh pada diri sekurang-kurangnya 6 bulan dengan beberapa lagi rawatan susulan.  (Ini memang prosedur standard bagi rawatan tanpa dadah/tradisi sebab herba lambat sikit bertindak berbanding dengan ubat preskripsi yang terang-terang dadah).  Syukur dengan Rahmat ALLAH saya sembuh dari belenggu penyakit tersebut.  (Penyakit apa?  Alah tak perlu tahulah, yang pasti saya kurus kering, malah kadangkala kelihatan seperti jerangkung, sakitnya itu ibarat kanser perut…).  Selepas itu dah tiada lagi sakit-sakit, kalau ada pun sikit-sikit ajelah, demam biasa-biasa tu….  Manusia kenalah sakit, ye tak?  Kalau tak sakit, tak kecewa, tak apa-apa lagi yang lain-lain tu.. wah!!!  Siapakah kita?  Har3…

Itulah cara saya berkenalan dengan Tabib Saleh Tok Demang, orangnya biasa sahaja, dengan pagoda dan jeans biru kegemarannya, sempoi…. Tapi… ilmunya, luas… sangat luas…. Tanya sajalah apa pun….. Suka juga saya tekankan disini, ramai dah yang saya refer ke sana, yang mana sabar dan ulang bertemu untuk rawatan susulan, dengan Rahmat ALLAH akhirnya sembuh.  Penyakitnya macam-macam:

  • debu batu karang (suami saya), 
  • kanser payudara (ibu mertua saya), 
  • darah tinggi (ayah mertua), 
  • sakit lutut dan debu batu karang (ibu saya), 
  • kanser darah (kawan saya, dulu dah banyak sihat – sampai ayahnya telefon Tabib bersungguh-sungguh ucapkan terima kasih, sekarang dah loss contact), 
  • antara anugerah istimewa serta pelik-pelik, hijab kanak-kanak dibuka sehingga melihat makhluk2 halus akhirnya anak-anak kerap menangis (anak kawan saya), 
  • kanak-kanak sawan/hiperaktif (anak kawan saya, semakin kurang sakit n kekejangannya)
  • sakit jantung, kanser otak dsb, malah,
  • saya sendiri - agak susah mengandung, akhirnya.... berderet dua si comel tu...
Tapi kalau memang umur dah tak panjang, dah tiba masa ajal menjemput, tak boleh nak buat apalah… hanya mungkin boleh diringankan sedikit sakit sebelum malaikat maut datang menjemput.   Semuanya dengan Rahmat ALLAH, dengan doa mustajab.. wALLAHU  a’lam…..  Pesakitnya, dari Malaysia, Singapura, Brunei, Indonesia (ini yang saya tahu, yang saya tak tahu..... mungkin ada lagi....). Golongan pesakitnya, orang biasa, VIP, VVIP, artis.  Jangan tanya saya pulak siapa?  Memang saya tak tahu.

Sehingga tahun ini, dah sembilan tahun kami bersahabat dengan Tabib, kami tak jemu bertemu dengannya.  Kami masih mendapatkan nasihat, bimbingan dan rawatannya.  (Rugi wooo tak kenal).  Wah panjang dah saya menulis ni.  Itulah buktikan saya tak jemu dan saya bersyukur sangat dipertemukan dengan tuan tabib kesayangan ramai ini.  Oh ye, untuk senarai-senarai produk Tok Demang, boleh lihat di sini ye:  http://www.naturalyou.com.my/Other+Traditional+Remedy

Sehat tanpa dadah?  Pasti Halal?  Jaminan herba tulen semulajadi?  Pilihan dah ada, pilih aje, tak susahkan?  Bukan Tok Demang sahaja, ada lagi produk lain kan?  Cuma saya rekemen ni sebab saya tahu prestasinya.  Agak-agaknya lah, dadah itu haram, dan kita makan ubat yang kita tahu ada dadah...., macammana ye?  Bukan saya kata haram, iskh3... jangan, kang tak pasal-pasal saya kena soal siasat menabur fitnah terhadap ubat perskripsi dan yang berkaitan dengannya.  Cuma pada saya dan keluarga secara peribadi, ada sedikit keraguan di hati saya mengenai itu.  Selagi tak terpaksa, sebolehnya kami tak akan ambil jenis-jenis ubat sebegini.  Peace, no war ye.

Terpanggil untuk info lebih lanjut? Boleh hubungi kami 016-2972050 atau 016-2973907.   Jangan bimbang, kami tak caj untuk perkhidmatan Tok Demang, kami hanya wakil penjual produk Tok Demang yang "Tak lapok dek hujan, tak lekang dek panas".   Kesannya Subha nALLAH.... sampai ke jiwa, hanya yang pernah merasainya sahaja yang tahu.  Salam sejahtera dan salam sayang, moga dipermudahkan urusan kalian.

Pesona Asli Tambatan Hati, Semoga kita berjumpa lagi di lain kali....

Assalamu 'alaikum.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add