Vitamin C Lawan Kanser?


Ya!  Vitamin C boleh melawan kanser.  (Apapun, mencegah lebih baik dari merawat!!!)  Dengan syarat pengambilan Vitamin C ini mesti dalam kadar yang banyak.  Tetapi bukan semua jenis kanser.  Ianya mengurangkan risiko beberapa jenis kanser dengan pengambilan 1000mg - 5000mg sehari.  Antaranya (mengikut hasil penyelidikan yang telah di buat):
  1. Kanser Oral Kaviti
  2. Kanser Esophagus (kerongkong)
  3. Kanser Digestive Tract (saluran penghadaman)
  4. Kanser Serviks
  5. Kanser Rectum (Usus besar yang berakhir di dubur)
  6. Kanser Payudara
  7. Kanser Paru-paru

JUGA jangka hayat yang lebih panjang (bukan kata makan vit c ni terus je jadi panjang hayat.  haiipppp jangan!!! Bagi yang islam tu kang tak pasal-pasal khurafat pulak...)  Yang penting usaha, cara hidup, cara makan, bila sihat dan dengan Kehendak Allah/Tuhan maka sihatlah kita, tidak ada penyakit kronik, maka secara tak langsung panjang lah umur...  Ha3..


Foto-foto kanser (ini hanya sebahagian dari contoh, ada lagi banyak foto-foto boleh di dapati di internet):


Kanser oral
Kanser oral


Kanser esophagus


















Kanser esophagus












Kanser digestive tract

Kanser digestive tract








Kanser servik


Kanser servik


















Kanser payudara
Kanser payudara
Kanser paru-paru
Kanser paru-paru
Saat mencari foto-foto ini, ngeri saya dibuatnya.  Na'u zu bILLAH!!!  Jadi, jom kita cegah sebelum terlewat.   Tak kisahlah apa pun cara, janji Halal dan semulajadi!!!  (Tapi kalau nak saya cadangkan, dah tentu saya cadangkan Shaklee sebab semulajadi dan saya telah 2 tahun setia dengannya!!!)


Hanya Allah Yang Maha Mengetahui Segala-galanya.  Harapan saya, kita semua sihat dengan lindungan Rahmat Allah/Tuhan!!! 


Untuk maklumat lanjut dan mendapatkan konsultansi produk percuma, hubungi saya: Boleh call saya - 0162972050 atau pm via fb: Citra Sutera atau emel: suteracitra@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Add